miercuri, 29 iunie 2011

Şi bate vântul!

   Şi bate vântul în cireşul din curtea mea de parcă n-ar ştii că e vară...dezgoleşte aşa, dintr-o data, în faţa mea, suflete, suflete tari care credeau că "a îngenunchea" nu există în vocabular, răceşte mâini prin care curge sânge stacojiu, mirosind a dragoste, intervine în bătăile sacadate ale inimilor şi le creează un ritm alert, surprinde şuviţe ce alunecă încet pe buze- unele uscate şi pale,altele îmbălsămate cu dor-, şopteşte răzbunător un taijutsu necunoscut şi îşi retrage numaidecât mantia tăioasă, lăsându-te fără glas, fără mişcări, fără tine...
   Se zbat convulsiv în tine, în mine-amintiri, cântece, versuri, promisiuni, sentimente, soare, nori, primăveri calde, ierni şi veri tomnatice care ne găsesc tot acolo, inimă lângă inimă, suflu lângă suflu...parcă aud si acum aievea ritmul inimii tale, simt aerul cald pe care îl emani inconştient asupra mea, simt...totul simt, mai puţin vântul care se încăpăţânează să mi te ia.
   Şi bate vântul...şi norii iau forme umane, şi eu paralizez aşa, instinctual...
   Pe un timp ca ăsta ai putea crede încă într-un drum care şerpuieşte fără a te lăsa să calci, dar e o iluzie, eşti încă orb dacă nu reuşeşti să-ţi dai seama că există întotdeauna un drum drept către punctul la care ţinteşti să ajungi, am trecut şi eu prin faza asta pentru că genunchii mei nu se opreau din tremurat.Şi ajungi, în cele din urmă, la intersecţia din care plecasei, deşi  ţi s-a creat impresia că ai mers mult, mult...ajungi zâmbind.
   Şi bate vântul...mă face să mă caut din nou în mine, în ceilalţi, în lucruri, în amintiri, în trecut, în prezent, în viitor, în raţiune şi simţire...Dacă m-am găsit?Pe jumătate.Vântul bate prea puternic să mă pot concentra iar mie, ei bine, mie cred că îmi place să practic sportul de a mă citi printre rândurile scrise sau proiectate în gândul celor care m-au împins fie şi măcar cu un deget din calea vântului...
   Şi bate vântul...ne bate vântul...pe amândoi în aceeaşi direcţie şi pe fiecare separat, rămân aceleaşi mâini reci, acelaşi flux cald de...esenţă R, aceiaşi noi, eu, tu...noi...noi...noi...

                    

3 comentarii: